zondag 8 juli 2012

Zaaddozen papaver

Gisteren de zaaddozen van de papavers uit de tuin gehaald, normaal laat
ik ze staan maar nu wil ik ze drogen en er dan een krans van maken.
Ik wist dat er uit bepaalde soorten opium wordt gehaald, maar
het zaad wordt ook gebruikt in de keuken: maanzaad.
Ik weet alleen niet welke soorten papavers hiervoor gebruikt worden,
laat ik het dus maar niet proberen.

(De kadootjes waren een succes: 2 armbanden met decodrukkers, een
ring met wisseltop, een ketting met glaskraal en een schrijfblok
met foto van de klas)


2 opmerkingen:

  1. Mooi zijn die zaaddozen, heel decoratief. Zo heb je er dubbel plezier van, eerst de prachtige bloemen en daarna de dozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die papavers, ben benieuwd naar je krans. Ik had ook niet anders verwacht dat de kadootjes een succes zouden worden.

    BeantwoordenVerwijderen

Ontzettend leuk dat je een berichtje achterlaat! Ik hoop dat je mijn blog blijft volgen! groetjes Jolanda